2020 tavaszán a koronavírus-járvány felforgatta a gyermekek életét is: lezárták a játszótereket, megszűntek a közösségi programok, és otthoni tanulásra kellett átállni, amihez több helyen nincsenek meg a szükséges eszközök vagy internetelérés. Az eleve nehezebb helyzetben lévő családok számára pedig – akiket tartalékok nélkül értek a járvány következményei – most még nehezebb a megélhetés. Sokan veszítették el munkájukat, bevételeiket, és kerültek kilátástalan helyzetbe, ezért most még fontosabb, hogy ne engedjük el a rászoruló gyermekek kezét, és támogassuk őket!
Az Ökumenikus Segélyszervezet Felhőtlen gyermekkor kampánya ezeknek a gyermekeknek a segítésére hirdet összefogást 2014 óta minden tavasszal. A kezdeményezést a Tesco – a szervezet stratégiai partnereként – évek óta támogatja adománykuponok értékesítésével. Az áruházak kasszáinál, valamint április 20-tól a Tesco Otthonról felületén május 16-ig megvásárolható 250 forintos kuponokból befolyt összegből a vásárlók az Ökumenikus Segélyszervezet hátrányos helyzetű gyermekeknek szervezett nyári táborait támogatják, valamint hozzájárulnak a Segélyszervezet Kapaszkodó programjának finanszírozásához. A bentlakásos és napközis táborokban a gyerekek az élményprogramok mellett az iskolai lemaradások behozásához is szakértői segítséget kapnak. A Kapaszkodónak köszönhetően pedig országszerte több mint 2000 gyermek kap rendszeres segítséget egyéni és közösségi fejlesztő foglalkozások (például lovas- és mozgásterápia, kreatív programok, korrepetálás, gyógypedagógiai és pszichológiai szolgáltatások) keretében a felzárkózáshoz és valódi esélyt a hosszú távú változásra. A Felhőtlen gyermekkor adománygyűjtés során a Tesco vásárlói és a munkatársai – az ország legnagyobb adománygyűjtő csapataként – legutóbb közel 34 millió forintot gyűjtöttek össze.