A hátrányos helyzetű tanulók több esetben internetet biztosító SIM kártyával ellátott tabletet is kapnak kölcsönbe, többen pedig az Ökumenikus Segélyszervezet intézményeinek internetkapcsolatát, illetve infrastruktúráját tudják igénybe venni. A délutánonként szervezett online alkalmak 30-45 perc időtartamban, egy online alkalmazás segítségével zajlanak. A tanulópárokat a Segélyszervezet fel is készíti a programba való bekapcsolódás előtt, egy mentor pedig folyamatosan rendelkezésre áll, hogy a felmerülő kérdésekre választ adjon.
Az elmúlt félévben mintegy 360 tanulási alkalom valósult meg az online térben. A programban részt vevők visszajelzései alapján sokesetben néhány hónap elteltével látható volt az osztályzatokon is a javulás. Külön említésre méltó, hogy van olyan általános iskolás, akit nem csupán egy konkrét tantárgyban való felzárkózásban segítettek, hanem gimnáziumi felvételire készítettek föl tanulópárjai. A program során a segítő gimnazisták nem csak szociális tapasztalatokkal lesznek gazdagabbak, de a tanulás közben barátságok is szövődnek. Nem egy esetben pedig születésnapi, illetve karácsonyi ajándékok formájában is gondolnak egymásra a diákok.
Gáncs Kristóf kommunikációs igazgató példaként említette a 12 éves Ramóna esetét, aki két testvérével és szüleivel lakik egy kicsi, de tiszta szoba-konyhában egy északkelet-magyarországi kistelepülésen. Vizet csak az udvari kerti csapból tudnak nyerni, fürdőszobájuk nincs. Az édesanya jelenleg munkanélküli, az édesapa alkalmi munkából teremti elő a megélhetéshez szükséges pénzt. Bár Ramóna korábban jó tanuló volt, a járvány ideje alatt leromlottak a jegyei. Amióta részt vesz a Segélyszervezet digitális oktatási programjában, ismét ötös dolgozatokat ír például matematikából és angolból. A kommunikációs igazgató kiemelte: